پیشنهاد سردبیر

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 1013222

نقطه‌زنی «سنوار» در آستانه یک‌سالگی طوفان‌الاقصی

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا

در آستانه یک سالگی عملیات «طوفان‌الاقصی»، ارسال نامه‌های چندگانه از سوی رئیس دفتر سیاسی حماس به سران کشورها و گروه های مقاومت مورد توجه محافل مختلف قرار گرفته است

در آستانه یک سالگی عملیات «طوفان‌الاقصی» رزمندگان فلسطینی، ارسال نامه‌های چندگانه از سوی رئیس دفتر سیاسی حماس به سران کشورها و گروه های مقاومت مورد توجه محافل مختلف قرار گرفته است. یحیی سنوار تنها طی چند روز گذشته مرقومه های خود را در باب قدردانی و همچنین ترسیم خطوط اینده جنگ، برای سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، سیدعبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن و عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر ارسال داشته است.

مخابره چنین پیامی توسط مقام ارشد حماس در گام نخست نشان می دهد حرکت و جوشش و خروش مردم غزه برای تقابل با دشمن و ایستادگی در برابر جنایات صهیونیست ها بسیار بالا است. از سوی دیگر با توجه به اینکه سنوار بعنوان فرمانده میدانی و یک شخصیت بارز سیاسی فلسطینی شناخته می شود، هدف دیگر او از فرستادن دست خط ها تلاش برای ایجاد یک جبهه گسترده تر میان گروه های مقاومت و حامیان آنها و همچنین تاثیرگذاری بر کلیت افکار عامه مردم در جهان اسلام علیه صهیونیست ها است. امروز اثار شکست در ساختار رژیم آشکار شده و اختلاف شدیدی که میان نتانیاهو و وزیر جنگ یوآو گالانت بروز کرده نشان می دهد اسرائیل در آستانه اولین سالگرد جنگ غزه حتی به اذعان محافل صهیونیست در حال فروپاشی از درون است. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین به خوبی از این وضعیت آگاه است و دست زدن وی به چنین ابتکاری در هفته وحدت و در میان گسترده مشکلات دشمن، تأثیر فزاینده ای در معادلات جنگ خواهد داشت.

این اقدام همچنین اثبات همراهی دیپلماسی با میدان در نبرد با اشغالگران و اعلام آمادگی حماس برای نبرد طولانی است. مقاومت تاکنون موفقیت های خیرکننده ای در میدان از خود بروز داده و شکست های سختی بر دشمن تحمیل کرده است. همه این رخدادها در حالی صورت می گیرد که حماس و جهاداسلامی هنوز تمام ظرفیت های نظامی خود را بروز نداده و از قابلیت های میدانی بزرگی برای تغییر معادله جنگ برخوردار هستند. این یعنی ابتکار عمل همچنان در اختیار مبارزان فلسطینی است. سنواز به عنوان فردی آگاه به تحولات میدان تلاش دارد در عرصه دیپلماسی هم این پیام پیروزی را به جهان اسلام مخابره کرده و افراد غافل را هشیار و سازشکاران را به تفکر بیشتر تشویق کند. او در دریای متاطم طوفان الاقصی به این نتیجه رسیده که باید از تمام توان برای حفظ آرمان فلسطین بهره برد و محور مقاومت را برای تقابل با رژیم صهیونیستی بیش از پیش تقویت کند. همین دست آگاهی بخشی ها است که امروز تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در اقصی نقاط جهان را رغم زده و در حوزه دیپلماسی و افکار عمومی هم دشمن را زمین گیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.